Nederlandstalige gebruikers hier?
-
-
-
-
-
-
#4 hallo
dank voor de reacties! Ik heb een NC 700 S, zwart. Er bestaat wel een Nederlandstalig forum over de NC700S, maar dat is nog aan het opstarten en veel leden zijn er nog niet
wat vinden jullie hier de interessantste onderwerpen om te volgen (ik ga niet alles lezen, want mein deutsch is niet geweldig)
filip
-
-
#5 hallo,
2 dagen geleden aangemeld; tevens ook aangemeld bij het NC700 forum in de UK. Dit Duitse forum lijkt mij aktiever.
Na 35 jr besloten om weer motor te gaan rijden; ben nu nog fit, misschien over 10 jr is een rollater aan de beurt (ben nu 61).
Had geen merkvoorkeur, gekeken op internet bij de fabrikanten sites wat er zoal te krijgen was; voorkeur ging wel uit naar een soort allroad, beslist geen racemachine/ buikschuiver. BMW F650, BWM F800, Suzuki V-Strom, Kawa Versys 650 of zoiets had de voorkeur. Zag bij Honda de nieuwe NC700X, leek mij wel wat. Vervolgens bij de dealer hier (Motoport Assen) gaan kijken; op slag overtuigd. Test- en gebruikersverslagen gelezen, dat moest hem worden. Half Honda Jazz motorblok, getrimd op zuinigheid en hoog koppel bij lage toeren. Proefrit gemaakt en dat beviel uitstekend. De dbl. clutch/ semi automaat leek mij ook wel wat, gevraagd bij de dealer hoe dat beviel. Aantal van verkocht en de gebruikers wilden niet weer anders.
Rode NC700XD geworden (was in voorraad bij Honda NL). 35 ltr topkoffer met bagagerek, middenbok, hogere tourruit erbij genomen. Kleding en helm had ik ook niet, dus die hele handel er ook bij. Op internet zelf een voorspatbord verlengstuk en een achterspatbord besteld in Duitsland; (nog) niet in NL te vinden. Motor nu 2 weken in bezit en intussen de spatborddelen zelf gemonteerd; echt een aanrader, scheelt een hoop viezigheid. De spatborden op moderne motoren zijn de naam niet waardig. De dbl.clutch/ semi automaat bevalt uitstekend, schakelen gaat veel soepeler dan een handbak; er zit ook een stand op waarbij je zelf schakelt met flippers aan het stuur (links).
Tourruit nog niet optimaal; borst en handen volledig uit de wind, maar hoofd/ helm vol in de wind (turbulentie) bij hogere snelheid. Motoport ASS nog op zoek naar hogere ruit, maar ik denk dat het niets wordt. Bovendien is het ook geen fraai gezicht zo'n hoge ruit. Wat ook niet helpt is mijn lengte van 1,90m, je kunt niet alles hebben. Hoorde dat oordopjes ook veel gebruikt worden bij langere ritten.
Foto's bijgesloten van de spatborddelen en tourruit.
Mijn Duits is redelijk, heb al 2 inzendingen in het Duits gedaan, kompleet met schrijffouten denk ik. -
#6 Hallo Fred,
herzlich willkommen hier im Forum. Ich habe mir deinen Text in einem online – tool übersetzen lassen. Das geht ganz gut. Google sei Dank. Was ich nicht verstehe, ist das Wort „buikschuiver“?
Das Problem mit den Luftwirbeln hinter der Scheibe habe ich bei meiner Integra auch. Ich überlege, ob ich mir nicht deswegen eine kleinere Frontscheibe zulegen soll.
Gruß, Jürgen -
-
-
-
-
#9 Zitat von zoeff50hallo,
2 dagen geleden aangemeld; tevens ook aangemeld bij het NC700 forum in de UK. Dit Duitse forum lijkt mij aktiever.
Na 35 jr besloten om weer motor te gaan rijden; ben nu nog fit, misschien over 10 jr is een rollater aan de beurt (ben nu 61).
Had geen merkvoorkeur, gekeken op internet bij de fabrikanten sites wat er zoal te krijgen was; voorkeur ging wel uit naar een soort allroad, beslist geen racemachine/ buikschuiver. BMW F650, BWM F800, Suzuki V-Strom, Kawa Versys 650 of zoiets had de voorkeur. Zag bij Honda de nieuwe NC700X, leek mij wel wat. Vervolgens bij de dealer hier (Motoport Assen) gaan kijken; op slag overtuigd. Test- en gebruikersverslagen gelezen, dat moest hem worden. Half Honda Jazz motorblok, getrimd op zuinigheid en hoog koppel bij lage toeren. Proefrit gemaakt en dat beviel uitstekend. De dbl. clutch/ semi automaat leek mij ook wel wat, gevraagd bij de dealer hoe dat beviel. Aantal van verkocht en de gebruikers wilden niet weer anders.
Rode NC700XD geworden (was in voorraad bij Honda NL). 35 ltr topkoffer met bagagerek, middenbok, hogere tourruit erbij genomen. Kleding en helm had ik ook niet, dus die hele handel er ook bij. Op internet zelf een voorspatbord verlengstuk en een achterspatbord besteld in Duitsland; (nog) niet in NL te vinden. Motor nu 2 weken in bezit en intussen de spatborddelen zelf gemonteerd; echt een aanrader, scheelt een hoop viezigheid. De spatborden op moderne motoren zijn de naam niet waardig. De dbl.clutch/ semi automaat bevalt uitstekend, schakelen gaat veel soepeler dan een handbak; er zit ook een stand op waarbij je zelf schakelt met flippers aan het stuur (links).
Tourruit nog niet optimaal; borst en handen volledig uit de wind, maar hoofd/ helm vol in de wind (turbulentie) bij hogere snelheid. Motoport ASS nog op zoek naar hogere ruit, maar ik denk dat het niets wordt. Bovendien is het ook geen fraai gezicht zo'n hoge ruit. Wat ook niet helpt is mijn lengte van 1,90m, je kunt niet alles hebben. Hoorde dat oordopjes ook veel gebruikt worden bij langere ritten.
Foto's bijgesloten van de spatborddelen en tourruit.
Mijn Duits is redelijk, heb al 2 inzendingen in het Duits gedaan, kompleet met schrijffouten denk ik.Hallo Fred,
Welkom hier, ik ben hier al langer aktief en kan beamen dat dit een zeer aktief forum is. Ik verbaas me steeds weer dat mensen schrijven dat de NC een half jazz blok heeft, terwijl dat pertinent onzin is. Blijkbaar lezen jullie maar half. Het blok van de NC is geinsprireerd op de jazz in de ontwikkel en prototype fase. Daarna is het blok van de grond opnieuw ontwikkeld.
Niemand zou zonder oordopjes moeten rijden, krijg je later spijt van. Schrijffouten vinden ze hier niets eens zo erg, want ze waarderen onze poging tot duits schrijven enorm en kunnen zelf echt geen nederlands. De manier van omgaan hier bevalt mij veel beter dan NL fora waar ik dan eigenlijk ook nooit aktief ben. Nogmaals welkom, veel plezier en veilige KM gewenst.
-
#10 dit is een nederlandstalig forum in de startblokken
ziet er netjes uit, maar zou wel wat leden en activiteit kunnen gebruiken
ik zit bijna aan mijn eerste 1.000 kilometers met nc700s. Moet dus binnenkort binnen voor eerste onderhoud. Iemand bepaalde tips of ervaringen die nuttig kunnen zijn? Heb er ondertussen een dubbele staander op laten zetten, maar een hogere ruit vind ik niet zo nuttig en esthetisch ook maar niks. Die spatborden lijken me wel interessant.
Is dat te doen om die zelf te monteren en waar bestel je die in België?
grts aan iedereen
ps: iemand goesting om ooit eens af te spreken voor een ritje met alleen NC's?
-
-
Hey,
dir scheint die Diskussion zu gefallen, aber du bist nicht angemeldet.
Wenn du ein Konto eröffnest merken wir uns deinen Lesefortschritt und bringen dich dorthin zurück. Zudem können wir dich per E-Mail über neue Beiträge informieren. Dadurch verpasst du nichts mehr.
Jetzt anmelden!